sobota, 29 września 2012

masa cukrowa do dekoracji

dawno nic nie pisałam, ale wracam ;-) Nigdy nie robiłam masy cukrowej. Dwa dni temu nastąpiła ta wiekopomna chwila ;) Okazało się to być dużo łatwiejsze niż myślałam, a efekt jest całkiem przyzwoity.

Dzięki tej masie można robić świetne dekoracje do tortów, babeczek i ciastek.

Składniki:

* 750-800 g cukru pudru (trzeba dodawać stopniowo i delikatnie wyrabiać)
* 3 łyżeczki żelatyny
* 3 łyżeczki glukozy
* 50 ml gorącej wody

Przygotowanie:
żelatynę i glukozę bardzo dokładnie rozpuścić w gorącej wodzie, tak aby nie było grudek. Część cukru pudru wysypać na blat, ja wysypałam połowę. Robimy w nim wgłębienie i delikatnie wlewamy wodę z żelatyną i glukozą. Wyrabiamy masę stopniowo dodając cukier. Masa powinna być sprężysta i elestyczna.

1 komentarz:

Dziękuję za pozostawiony ślad w postaci komentarza ;)