środa, 25 listopada 2015

Świąteczne ciasteczka maślane

Nie samymi pierniczkami człowiek żyje ;)
Czasem trzeba zrobić coś innego. Ciasteczka maślane są bardzo proste do upieczenia. Mają jednak jedną zasadniczą wadę. Bardzo szybko znikają. Jak wyciągam blachę z ciasteczkami z piekarnika, to jakimś cudem kilka z nich znika :)

Przepis:
200 gr masła
1 szklanka cukru
1 jajko
2,5 szklanki mąki
1laska wanilii
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki soku z cytryny

Masło ucieramy z cukrem, jajkiem i wanilią na gładką masę. Dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem, na końcu sok z cytryny.
Zawijamy w folię i wkładamy do schłodzenia do lodówki.
Rozwałkowujemy na grubość 2 mm, wycinamy dowolne kształty. Pieczemy w piekarniku w 190 st C przez 5-8 min. 
Po wystudzeniu możemy je ozdobić lukrem.
Ponieważ jest to wersja świąteczna tych ciasteczek, razem z mąką dodałam łyżeczkę przyprawy do pierników.

 










Foremki kupiłam w sklepie tortytorty , 
który odwiedziłam w poniedziałek. Powinnam mieć zakaz wstępu do takich sklepów pojechałam kupić tylko jedną końcówkę do wyciskania, a skończyło się na:



2 komentarze:

  1. Muszę koniecznie wypróbować Twój przepis. Ciasteczka wyglądają nader smakowicie. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie na świąteczne rozdanie na http://thirdfloorno7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Czy ciastka beda smaczne jeśli upiekę je 2 tygodnie przed swświęta? Mój Synek nie przepada za puernikani 😉

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony ślad w postaci komentarza ;)