wtorek, 2 października 2012

tort

Dzisiaj zrobiłam tort. Pierwszy raz sama wykonałam ozdoby z masy cukrowej. Wyszło jak na pierwszy raz całkiem nieźle ;-)
Pobawiłam się też barwnikami spożywczymi, co widać najbardziej w cieście .

Składniki:

mąka pszenna [1 szklanka]
cukier [1 szklanka]
proszek do pieczenia [1 łyżeczka]
jajka [6 szt.]

Przygotowanie:
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy mikserem na sztywną pianę, można dodać odrobinę soli piana będzie sztywniejsza. Ja dodaję stopniowo ok. połowę cukru. Piana ubija się długo ale wychodzi sztywna i gładka. Żółtka ucieramy z pozostałą częścią cukru a następnie dodajemy do ubitej piany delikatnie mieszając. Później stopniowo dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i mieszamy, aż powstanie gładka puszysta masa.

Blachę smarujemy tłuszczem. Wylewamy naszą biszkoptową masę.
Wstawiamy do nagrzanego 180st. piekarnika.
Pieczemy ok 30-40 min. (sprawdzamy patyczkiem czy gotowe).
Nie wyjmujemy od razu z piekarnika tylko zostawiamy na jakiś czas w środku przy otwartych drzwiczkach.

Krem zrobiłam bananowo cytrynowy.

Sładniki:

banany duże nieprzejrzałe 4 szt
sok z cytryny 1 - 2 szt
cukier 1 szkl
masło lub margaryna 250 g

wykonanie:

banany obieramy ze skóry, obcinamy końcówki, kroimy i wrzucamy do miksera razem z sokiem z cytryny. Miksujemy. Cukier ucieramy razem z masłem na gładką masę. Łączymy banany z masłem, mieszamy i gotowe :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad w postaci komentarza ;)