piątek, 12 sierpnia 2011

Włoskie smaki

Przechodziłam dzisiaj z koleżanką obok sklepu z włoskimi specjałami, oczywiście nie mogłam przejść obok i nie wejść do środka. Jak weszłam to i zakupiłam co nieco. Powstało z tego pyszne danie. Coś a la spagetti, ale nie do końca. Makaron z prosciutto i salami.
Składniki:
1-2 średnie cebule
2 ząbki czosnku
Kilka kaparów
Kilka oliwek
10 gr szynki prosciutto di parma bez kości
20 gr salami kalabryjskiego pikantnego
500 ml krojonych pomidorów z kartonu
3-4 łyżki serka mascarpone.

Wykonanie:
Cebulę siekamy i podsmażamy, dodajemy posiekany czosnek i oliwki, oraz kapary. Podsmażamy. Dodajemy prosciutto i salami, mieszamy. Wlewamy pomidory i serek mascarpone, dokładnie mieszamy i kilka minut gotujemy.
Podajemy z makaronem. Smacznego!

Mi i mojemu mężowi bardzo smakowało.

1 komentarz:

  1. mmm... in Dalmatia are the food names
    "manistra na pomidore".Bon appetit!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony ślad w postaci komentarza ;)