środa, 2 października 2013

Ciasto z buraków


Dla mnie to coś zupełnie nowego. Ciasto z buraków ma bardzo mocny, ziemisty smak, jest wilgotne i zwarte. Nie każdemu będzie odpowidać, ale dla mnie jest rewelacyjne!


3 surowe, średniej wielkości buraki (startych na drobnych oczkach, ale nie na miazgę)
1 i 1/3 szklanki mąki
1 szklanka cukru (w tym z wanilią lub cukrem wanilinowym)
3 jajka
1/2 oleju
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka imbiru
1 łyżeczka octu balsamicznego (użyłam o smaku figi)
Sok z 1 cytryny
4-5 łyżek gorzkiego kakao

Wykonanie

Białka ubić z połową cukru na sztywna pianę, dodać żółtka. Buraki wymieszać ze składnikami sypkimi i olejem. Połączyć z masą jajeczną, octem i sokiem z cytryny. Ciasto wylać do wysmarowanej masłem tortownicy

 Piec w 160 stopniach przez ok. 40minut (do suchego patyczka).

Idealnie smakuje z lukrem z cukru pudru i soku z cytryny :)









2 komentarze:

  1. Lubię nowości, a o takim połączeniu jeszcze nie słyszałam ☺ Wypróbuję Twój przepis na pewno. Pozdrawiam i zostaję w klubie.

    OdpowiedzUsuń
  2. zapraszam :) to połączenie bardzo mi odpowiada.
    daj znać czy smakowało

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony ślad w postaci komentarza ;)