poniedziałek, 17 stycznia 2011

Ciasto "trzy kolory"

Ciasto przygotowałam według przepisu, który podała inula

Przepis pochodzi z 'Poradnika domowego' z grudnia 2009, przepis nadesłała Renata R. z Olecka.

Tortownica 26 cm.

Składniki:
• 200 g maku
• 50 g mąki
• 5 jaj
• 100 g cukru
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia
• 2 budynie waniliowe
• 3 szklanki mleka
• 2 łyżki cukru
• 3 banany
• opakowanie okrągłych biszkoptów
• 1 galaretka wiśniowa (ja dałam 2 galaretki na 700 ml wody)
• tłuszcz i bułka tarta do formy

Mak opłukać, zalać 2 litrami wrzątku, zostawić na kilka godzin. Dobrze osączyć, trzykrotnie zemleć. Żółtka ubić z cukrem i 2 łyżkami wody nad parą, dodać mąkę, proszek i mak. Białka ubić na sztywną pianę i ostrożnie połączyć z ciastem makowym. Przełożyć do natłuszczonej i wysypanej bułką tortownicy, piec 30-40 minut w temp. 200°C.

Budynie ugotować na 3 szklankach mleka osłodzonego 2 łyżkami cukru, wystudzić (ja odczekałam trochę i wyłożyłam jeszcze ciepły na ciasto, bo zaczął gęstnieć). Wyłożyć na ciasto makowe, przykryć plasterkami bananów, biszkoptami i zalać tężejącą galaretką. Schłodzić.

Ciasto nie jest zbyt słodkie, co mi osobiście bardzo odpowiada



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad w postaci komentarza ;)