czwartek, 14 kwietnia 2011

Chlebowe baranki

Co roku przed Wielkanocą piekę chlebowe baranki dla znajomych i ich dzieci. W tym roku powstało już 7 takich słodziaków :-) jutro 2 z nich "powędrują" do szkoły moich dzieci. Bardzo lubię przygotowania do świąt.


Przepis na ciasto:

Ciasto to robię tak na oko ;)
Ok 1 kg mąki,
3 paczki suchych drożdży
Kilka łyżek cukru, tak 5-6
Łyżeczka soli
3 jajka
1 szklanka ciepłego mleka
1/3 kostki margaryny

Wszystkie składniki dokładnie zagniatamy, jeśli ciasto jest zbyt lejące dodajemy mąki :)
Czekamy aż ciasto wyrośnie, przekładamy partiami do wysmarowanej masłem formy i pieczemy ok 40 min w temp. 200 st.C
Z tej partii ciasta wychodzi ok 5 baranków.

Po wystygnięciu, baranki lukruję i obsypuję cukrem.

3 komentarze:

  1. Czy te baranki pieczone są w takich metalowych formach? Mam taką formę baranka i zajączka, ale nie mam przepisu na ciasto. Chlebki w takich kształtach to super pomysł. Bardzo bym się cieszyła, gdybyś podzieliła się swoim przepisem na ciasto. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis już dodałam, mam nadzieję, że się przyda :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za przepis. Na pewno będę piekła. Jeśli wyjdą tak śliczne jak Twoje, to też pochwalę się nimi na blogu. Pozdrawiam - Maria

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony ślad w postaci komentarza ;)