niedziela, 17 kwietnia 2011

wielkanocne pierniczki

następna ze smacznych dekoracji, czyli pierniczki w wersji wielkanocnej. Są bardzo smaczne i pięknie wyglądają. Zrobiłam je przy pomocy tych wykrawaczek, trochę drogie, ale piękne ;-)
Ozdabialiśmy wszystkim co było pod ręką, czyli różnymi lukrami, posypkami, czekoladą i czym się dało.




przepis na pierniczki:

55 dag mąki (+ więcej do podsypywania)
30 dag miodu (ja dodałam miód gryczany)
10 dag cukru pudru
12 dag masła
1 jajko
2 łyżeczki sody oczyszczonej
przyprawa do piernika - około 60 g (można dać mniej, ja robię własną)
kakao (opcjonalnie, ja dałam 3 łyżeczki)

Miód podgrzać, wszystkie składniki połączyć i dokładnie zagnieść. Rozwałkować na ok 3 mm i wycinać foremkami. Piec 8 - 10 min w 180 st. C

Oj! Całe mieszkanie pachnie piernikami!!!!

3 komentarze:

  1. Są obłędne! Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki ;-) miód na moje serce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. 51 yrs old Electrical Engineer Teador Durrance, hailing from Cookshire enjoys watching movies like "Dudesons Movie, The" and Scrapbooking. Took a trip to Tsingy de Bemaraha Strict Nature Reserve and drives a Sportage. anonimowy

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony ślad w postaci komentarza ;)