czwartek, 11 października 2012

moja wersja oazy - ciasto piaskowe

Takiego ciasta jeszcze nie robiłam, tzn tak zdobionego :) specjalnie dla mojego syna na imprezę w szkole. Oby młodzieży się spodobało, no i oczywiście smakowało. Jest to ciasto upieczone z przepisu na babkę piaskową i ozdobione masą cukrową. Wszystko od początku do końca zrobiłam sama :) Ciasto miało nawiązywać do hasła FATAMORGANA, mam nadzieję, że udało mi się do niego nawiązać. Co o nim myślicie?



Babka piaskowa

Składniki:
*2 jaja,
*3/4 szklanki mąki ziemniaczanej,
*pół szklanki cukru, pół kostki masła lub margaryny,
*cukier waniliowy,
*pół łyżeczki proszku do pieczenia.

Oddzielić żółtka od białek. Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać cukier waniliowy, proszek do pieczenia i przesiana mąkę. Dokładnie wymieszać. Tłuszcz roztopić i schłodzić. Wlać cienkim strumieniem do masy. Białka ubić na sztywna pianę, połączyć z ciastem. Wlać do wysmarowanej tłuszczem formy. Piec około 30 minut (aż ciasto będzie miało złoty kolor i zacznie odchodzić od brzegów).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad w postaci komentarza ;)