sobota, 6 października 2012

Zupa dyniowa z imbirem

Długo szukałam dobrego przepisu na zupę dyniową i w końcu znalazłam. Jest bardzo smaczna i ma piękny kolor. Przepis wziełam z tego bloga masalabazaar . Nie dodałam tylko kolendry, ponieważ u mnie w domu nikt, nie licząc mnie, za nią nie przepada.

Zupa dyniowa z imbirem

500 g miąższu z dyni pokrojonego w kostkę
cebula
2 marchewki
800ml bulionu warzywnego
sok z jednej pomarańczy
łyżka masła
kawałek imbiru (ok. 3-4 cm) 150ml niesłodzonego mleczka kokosowego
2 łyżki oliwy
natka kolendry
papryczka chili (u mnie czerwona)
sól, czarny pieprz

Na oliwie zeszkliłam cebulę. Dodałam dynię, starty imbir, startą na grubych oczkach marchewkę, masło i część soku z pomarańczy. Chwilę podsmażyłam. Następnie dodałam bulion i gotowałam do miękkości. Dolałam mleczko kokosowe, resztę soku z pomarańczy i całość zmiksowałam. Ponownie zagotowałam i przyprawiałam do smaku. Zupę posypałam kolendrą i posiekanym chili.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad w postaci komentarza ;)